چاقو زنجان اصل که مردم را از مردن نجات می دهد

جنایت چاقو زنجان اصل در حال حاضر یک موضوع مهم در بریتانیا است: از نظر قانونی، سیاسی و اجتماعی. رسانه‌ها یک «اپیدمی جنایت چاقو» را توصیف می‌کنند که جامعه را فرا گرفته است.

اگرچه این ادعا حاوی یک عنصر شدید هذل گویی است، با این وجود، در انگلستان و ولز در سال 2019، 45627 جرم شامل چاقو یا ابزار تیز توسط پلیس ثبت شده است رکورد بالایی با افزایش 7 درصدی نسبت به سال گذشته.

و افزایش 49 درصدی از سال 2011 که رکوردهای قابل مقایسه آغاز شد. داده ها نشان می دهد که 25 درصد از افرادی که به جرم چاقو محکوم شده اند، مردان 18 تا 24 ساله هستند.

جنایت با چاقو نیز به طور نگران کننده ای در بین جوانان شایع است، به طوری که 4562 جوان 10 تا 17 ساله به دلیل حمل چاقو یا سلاح تهاجمی در انگلیس و ولز در سال منتهی به سپتامبر 2019 محکوم شده اند.

این رقم بالاترین رقم ثبت شده است و 1.5 درصد افزایش یافته است. در دوره 12 ماهه قبلی. علیرغم گستردگی موضوع، بررسی سیستماتیک کمی از عواملی که بر حمل چاقو تأثیر می‌گذارند، انجام شده است.

همبستگی‌های رایج چنین رفتاری شامل ترس از جرم و خشونت، نیاز به محافظت، میل به موقعیت اجتماعی، تجربه قبلی قربانی‌شدن خشونت‌آمیز، بزهکاری همتایان و بی‌اعتمادی به مقامات است.

تجزیه و تحلیل طولی اخیر نمونه‌ای از جوانان 10 تا 25 ساله در انگلستان و ولز نشان داد که حمل سلاح بیشتر با تجربه قبلی خشونت و عوامل جرم‌زا پیش‌بینی می‌شود تا ترس از قربانی شدن.

با این حال، با وجود این عدم وضوح، کمپین های رسانه ای ضد جرم و جنایت که توسط پلیس، دولت و سایر سازمان ها استفاده می شود، معمولاً بر ترس و خطرات مربوط به مرگ و میر ناشی از حمل چاقو تمرکز می کنند.

در حالی که دیدگاه تئوری انتخاب منطقی ممکن است نشان دهد که چنین رویکردی موثر است. تحقیقات بسیار کمی در مورد اثربخشی یا در غیر این صورت چنین تلاش‌هایی انجام شده است