مزیت استفاده از ام دی اف در منازل

ام دی اف مخفف عبارت تخته فیبر با چگالی متوسط است و از سال 1966 برای مبلمان و ساخت و ساز استفاده می شود. امروزه شرکت های تولیدی زیادی در کشور به عرضه و پخش کابینت ام دی اف پیش ساخته فوق برجسته مدرن به صورت عمده در بازار های فروش می پردازند که به همراه کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی بوده و تمام استاندارد های لازم در خصوص تولید آن ها رعایت شده است.

ام دی اف سه مزیت نسبت به پانل های فلزی سوراخ دار معماری و همچنین سایر محصولات چوبی دارد. تقریباً در هر ضخامتی قابل تولید است، سطح آن برای رنگ‌آمیزی، روکش یا لمینیت ایده‌آل است و می‌توان آن را بدون پارگی صاف یا صاف برش داد.

این بدان معناست که اشکال و الگوهای پیچیده را می‌توان به راحتی ساخت، و آن را برای قالب‌های معماری، دامن‌ها، آرشیتروها، درهای فرورفته و صفحات آکوستیک ایده‌آل می‌سازد، هر محصولی که عمدتاً به شکل‌دهی برای کاربرد آن متکی است.یکی از محبوب ترین مواد کابینت ام دی اف آشپزخانه است و اگر می خواهید زیبایی رنگ آمیزی خیره کننده در آشپزخانه خود داشته باشید، خرید و نصب آن ارزشش را دارد.

بوی نامطبوع زمانی که MDF تازه بریده می شود، نگرانی هایی را در مورد VOC ها و فرمالدئید در ام دی اف ایجاد کرده است. این نگرانی ها از سال 1987  یک دوره 35 ساله ابراز شده است.

VOC اصلی در ام دی اف فرمالدئید است که به طور طبیعی وجود دارد اما در فرآیند تولید به رزینی که الیاف MDF را متصل می کند اضافه می شود.

فرمالدئید یک ماده شیمیایی طبیعی است که در تمام سلول های زنده یافت می شود و بیش از 100 سال است که توسط انسان استفاده می شود. امروزه در تولید صدها محصول روزمره از جمله رنگ، لاک، لوازم آرایشی، ضدعفونی کننده، دارو و البته رزین های چسب استفاده می شود.ام دی اف خام خارجی از مقاومت بالایی برخوردار هستند به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا، جایگاه ویژه ای را در بازار خرید به خود اختصاص داده اند این محصولات در ضخامتهای گوناگونی تولید می شوند.

VOC های باقی مانده همگی طبیعی هستند و از شیره درختان طبیعی به دست می آیند. اینها جای نگرانی نیست.

دلیل نگرانی از فرمالدئید وجود آن در ذرات گرد و غبار است و IARC (آژانس بین المللی تحقیقات سرطان) فرمالدئید و گرد و غبار چوب را به عنوان مواد سرطان زا برای انسان طبقه بندی کرده است.

با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که زمینه ای که در آن این طبقه بندی گرد و غبار چوب انجام شد، بر اساس وقوع سرطان های بینی در صنایع تکمیلی نجاری مانند پولیش های فرانسوی، که در آن گرد و غبار خوب است، بود. ام دی اف سفید براق می تواند یکی از پارامتر های تعیین کننده برای مشتریان صادراتی .باشد

در مورد فرمالدئید، این طبقه‌بندی بر اساس وقوع سرطان در کارگرانی بود که مواجهه بالایی داشتند، مانند افرادی که از محلول فرمالدئید غلیظ برای حفظ نمونه‌های بیولوژیکی استفاده می‌کردند. در مورد یک کارخانه با تهویه مناسب و کارگران محافظت شده، هیچ یک از اینها خطری ندارند.

  • منابع:
    1. Is MDF safe in schools and educational centres?

  • تبلیغات:
    1. خدمات اینترنتی پروپوزال زیست محیطی
    2. برنده توپ طلای سال آینده را شما انتخاب کنید
    3. استفاده از ست سرم برای دکور منزل
    4. استفاده از سطل در ساخت تانک جنگی