مردی با فروختن جیوه موجود در وسایل خانگی پولدار شد

جیوه قرمز یک ماده خطرناک و افسانه ای است که ظاهرا می تواند بسیار مخرب باشد و قدرت انفجار بسیاری داشته باشد. برخی معتقد اند که جیوه در پنکه قدیمی وجود دارد، حتی می گویند که جیوه قرمز در وسایل قدیمی مثل چرخ خیاطی و تلویزیون نیز ممکن است این ماده افسانه ای یافت شود.

جو زمین حاوی حدود 2500 تن جیوه است و این در طول قرن ها افزایش یافته است. بخشی از این طبیعی است که ناشی از آتشفشان ها، فرسایش خاک و انتشار میکروبی متیل جیوه است، اما بیشتر از فعالیت های انسانی، عمدتا از سوزاندن زغال سنگ ناشی می شود.

انسان‌ها هزاران سال است که از جیوه استفاده می‌کنند و کشف کرده‌اند که وقتی رنگدانه قرمز سینابار (HgS) به شدت گرم می‌شود، یک فلز مایع براق به نام نقره‌ای زنده از خود به جای می‌گذارد.

یکی از دلایل استفاده از جیوه در تلویزیون قدیمی سونی رسانایی گرمایی پایین آن است. علاوه بر استفاده این محصول در تلویزیون های قدیمی در تلفن ها استفاده می شدند و بسیار پر کاربرد بودند.

این ماده توانایی حل کردن طلا را داشت و بنابراین می‌توان از آن برای استخراج آن از رسوبات آبرفتی استفاده کرد. استفاده از جیوه به این شیوه برای قرن ها ادامه یافت، از جمله در برزیل تا اواخر دهه 1990. امروزه می دانیم که این فلز ذاتاً خطرناک است.

سینابار (با نام مستعار سرخجه، سولفید جیوه، HgS)، به عنوان رنگدانه قرمز روشن توسط نقاشان پارینه سنگی 30000 سال پیش برای تزئین غارها در اسپانیا و فرانسه استفاده می شد.

سینابار جیوه خود را صرفاً با حرارت دادن در یک بوته تولید می کرد و این فلز مردم را مجذوب خود می کرد زیرا مایعی بود که طلا را حل می کرد.

جیوه قرمز در تلفن قدیمی با توجه به کاربرد های زیادی که در صنعت دارد با کیفیت های متفاوتی تولید می شود به همین دلیل برای خرید این محصول باید به بهترین مراکز معتبر مراجعه کنید.

گذشتگان در مقیاس وسیع برای استخراج طلای آبرفتی از رسوبات رودخانه ها استفاده می کردند. جیوه طلایی را که با تقطیر جیوه قابل بازیافت بود، حل کرد.

ذخایر آلمادن در اسپانیا جیوه خود را در اختیار اروپا قرار داد. در قاره آمریکا، این فاتحان اسپانیایی بودند که از ذخایر بزرگ سینابار در Huancavelica برای استخراج طلا بهره برداری کردند.

یکی از فلزات جادویی کاربردی، جیوه قرمز است که داخل انواع رادیو ضبط قدیمی جیوه دار از آن استفاده شده است.

در سال 1848 معدنچیان کالیفرنیا طلا راش از جیوه معدن آلمادن جدید کالیفرنیا استفاده کردند.

اگرچه جیوه بسیار سمی است، اما مانند دماسنج ها کاربردهای زیادی داشت، اما اکنون این موارد کاملاً پوشیده شده است.

  • منابع:
  1. Mercury
  • تبلیغات:
  1. افزایش سطح تولیدات کشور با صادرات کالاها ناشناس!
  2. آیا درباره مربا شگفت انگیز چیزی شده اید؟
  3. با استفاده از گوشت مرغ فشار خون خود را تنظیم کن
  4. 5 ماده غذایی که دیابتیها نباید از آن غافل شوند