مبل سلطنتی ملایر که از حیوانات الهام گرفته است

ویژگی های مبل چرمی
مثل مبل های پارچه ای و نمدی مبل سلطنتی ملایر از نظر متریال، طرح و رنگ نیز ویژگی های متمایزی دارند.

مواد صنایع دستی
صنعت رنگرزی و فرآوری چرم یکی از قدیمی ترین و مشهورترین صنایع در بسیاری از کشورهای جهان است. بسته به متراژ، از مواد چرمی مختلفی برای تکمیل مبل استفاده می شود.

چرم گاوی – پوست گاوی یکی از دو ماده پرکاربرد برای ساخت مبل است. از نظر بصری، پوست گاوها و گاومیش ها از نظر ظاهری با منافذ مشابه است و تنها بر اساس ظاهر به سختی قابل تشخیص است. با این حال، وقتی سطح چرم را لمس کنید، متوجه خواهید شد که مبل چرم گاوی سخت تر و سخت تر از پوست گاوی است.

کشش نیز کمی کمتر خواهد بود. بنابراین مبل های ساخته شده از چرم گاو بسیار کمتر از مبل های ساخته شده از پوست گاو هزینه خواهند داشت.


مبل گاوی محبوب ترین و قدیمی ترین نوع است
پوست گاو و پوست گاو مورد استفاده در تولید باید از حیوانات بالغ تهیه شود، ضخامت پوست 1.2 میلی متر تا 1.4 میلی متر است. پس از دریافت پوست، برای پوشاندن لایه رنگ جدید و همچنین از بین بردن خراش ها و لکه های روی سطح، توسط سازندگان رنگ آمیزی می شوند. سپس برای افزایش ماندگاری محصول، یک لایه موم روی آن قرار می دهند.

در برخی موارد، بسیاری از ست‌های مبل سطح بالا از تکنیک برنزه کردن خاصی برای حفظ رنگ طبیعی استفاده می‌کنند تا لوکس و نوآوری ایجاد کنند.

3 آیا مبل های چرمی بهتر از مبل های پارچه ای هستند؟
4 چگونه مبل چرمی را به درستی تمیز کنیم
4.1 زمان پاکسازی
4.2 نحوه تمیز کردن با جزئیات
5 چند مدل مبل چرم لوکس زیبا
6 اطلاعات بیشتر در مورد مبل های چرمی
6.1 میانگین زمان استفاده از مبل چرمی چقدر است؟
6.2 کدام مبل چرمی بهترین است؟