لوله پلیکا تبریز که از آن در ژاپن برق تولید شد

حجم افزایش یافته است. برای حل این مشکل، پس از نمایش و محاسبه کامل، می توان راه حلی اتخاذ کرد: یکی انتخاب پمپ بالابر و دیگری جایگزینی خط لوله موجود و افزایش قطر لوله است.

پس از نمایش و محاسبه کامل، انتخاب پمپ بالابر نیاز به مجهز شدن به موتور پرقدرت دارد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.برای جایگزینی خط لوله فعلی، باید نوع جدیدی از مواد خط لوله را انتخاب کرد. مقاوم در برابر سایش و مقاوم در برابر خوردگی است.

پس از تحقیقات گسترده، مقایسه، نمایش و بررسی میدانی، لوله پلیکا تبریز با وزن مولکولی بسیار بالا (UHMW—-PE) قطر (219mm×10mm) تولید شده توسط شرکت صنایع لوله شاندونگ دانگ فانگ. با مسئولیت محدود، با طول کل 2600 متر انتخاب شد. از 18 تا 22 دسامبر 2001، کار نصب به پایان رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت و نتایج مورد انتظار از زمان بهره برداری به دست آمد.

محاسبه مزایای اقتصادی: با توجه به مقاومت سایشی لوله های پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW—-PE) 7 برابر لوله های فولادی معمولی است و طول عمر لوله های فولادی معمولی 4 سال محاسبه می شود:

(1) کل سرمایه گذاری لوله های پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW—-PE) (قطر 219×10 میلی متر) 489200 یوان است که شامل 18000 یوان برای نصب می شود.

(2) کل سرمایه گذاری لوله های فولادی معمولی (قطر 219×5 میلی متر) بر اساس قیمت های فعلی 320000 یوان است که شامل 24500 یوان برای نصب و 7000 یوان برای برچیدن این قسمت از لوله های فولادی می شود.

برای ایمن بودن، عمر لوله های پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا (UHMW—-PE) 20 سال محاسبه می شود و لوله های فولادی معمولی باید 5 بار تعویض شوند.

PE80 و PE100 چیست؟

لوله ها وقتی تحت جریان سیال قرار می گیرند، در جهت پارگی لوله دچار کشش می شوند که به آن کشش محیطی می گویند. این ولتاژ (sc) مشخصه مواد مورد استفاده است.