قابلمه استیل تفال که برخلاف ظاهر آن وزن بسیار سبکی برای جابجایی دارد

با این همه غذا در یخچالت چه کار می کنی؟

واضح است که آن را بخورید، اما بیشتر آن باید پخته شود. در حالی که مایکروویو راحت است، اما همیشه بهترین بافت و طعم را تولید نمی کند. در حالی که ما در جامعه ای راحت زندگی می کنیم، غذاهای بهتر به روش قدیمی تهیه می شوند – روی اجاق گاز و/یا فر.

پخت و پز در اجاق گاز و فر به وسایل آشپزی، یعنی قابلمه و تابه نیاز دارد.

مسئله این است که این روزها انواع گزینه های ظروف پخت و پز اعم از قابلمه استیل تفال وجود دارد. تقریباً برای هر نوع ظرف یا هدفی می توانید یک قابلمه یا ماهیتابه خاص بخرید.

در حالی که من برای راحتی یک مجموعه ظروف پخت و پز هستم، شاید شما ترجیح می دهید اقلام فردی گران قیمت بخرید. اگر اینطور است، در زیر تمام انواع اصلی ظروف پخت و پز را که در بیشتر آشپزخانه ها یافت می شود، معرفی می کنیم.

مطالب مرتبط: وسایل ضروری آشپزخانه | انواع ظروف آشپزخانه و کاربرد آنها | انواع ظروف شیرینی پزی | انواع میکسر پخت | انواع سرخ کن | چگونه ظروف آشپزخانه را مرتب کنیم.


الف. ظروف آشپزی چیست؟
به طور خلاصه، ظروف آشپزی قابلمه و تابه هستند. با این حال، با ظهور بسیاری از مواد مختلف که برای ظروف پخت و پز استفاده می شود به علاوه روش های جدید آشپزی که وارد آشپزخانه می شوند، ظروف پخت و پز اکنون گزینه های زیادی را در بر می گیرند.
مواد مختلف پخت و پز

فر هلندی

ج. انبار و قابلمه سوپ
استاک یا قابلمه سوپ دیگ بزرگ و عمیقی برای تهیه مقادیر زیادی سوپ، آبگوشت یا خورش است. ما یک گلدان بزرگ داریم که همسرم همیشه از آن استفاده می کند.

شکل دیگری از ماهیتابه ها، تابه های چدنی هستند. ماهیتابه های چدنی شبیه ماهی تابه ها هستند، اما تفاوت اصلی آنها در مراقبت و موادی است که از آن ساخته شده اند.

از آنجایی که این ماهیتابه ها از چدن ساخته شده اند، می توانند بسیار سنگین باشند. بهترین توصیه، اگر تا به حال از ماهیتابه استفاده نکرده اید، این است که قبل از خرید، وارد آن شوید و ماهیتابه را در دست بگیرید.

هنگام انتخاب یک ماهیتابه چدنی، مطمئن شوید که آن را از قبل آماده کرده اید. مشکلی که در مورد ماهیتابه هایی که از قبل چاشنی نشده اند این است که غذا به آن می چسبد. برای مراقبت صحیح و تمیز کردن ماهیتابه چدنی دستورالعمل های زیر را دنبال کنید .