فرش 1200 شانه کاشان طرح افشان که به دستان سوگلی ناصرالدین شاه بافته شد

موقعیت مبلمان خود را دوباره مرتب کنید
نکته دیگر برای نگهداری فرش 1200 شانه کاشان طرح افشان، چیدمان مجدد مبلمان است. این تضمین می کند که تنها یک نقطه از فرش شما بار یا وزن را تحمل نمی کند. این به توزیع یکنواخت محو شدن از فرش کمک می کند.

این همچنین به طور قابل توجهی تغییر رنگ ناهموار را کاهش می دهد زیرا از برخورد خورشید به نقطه خاصی جلوگیری می کند.

برای اینکه از فرش خود در برابر مبلمان سنگین یا سایر وسایل دکوری سنگین محافظت کنید، از زیر لیوانی استفاده کنید. همچنین، هنگام جابجایی اثاثیه، مطمئن شوید که بلند کرده و هرگز آن را نکشید.

یک خط مشی “منطقه بدون کفش” را برای خانه خود تلقین کنید.


حتی اگر به نظر می رسد که کفش های شما تمیز هستند، آنها حاوی مقدار زیادی گرد و غبار، خاک و حتی حشرات در فضای باز هستند که اگر آنها را در نیاورید می توانند وارد خانه شما شوند.

راه رفتن با کفش نه تنها می تواند زباله ها را به جا بگذارد بلکه باعث ساییدگی و پارگی فرش زیبای شما نیز می شود.

اگر فکر می‌کنید ایجاد یک منطقه کاملاً بدون کفش غیرممکن است، فقط این را فقط برای قسمت‌های فرش شده دنبال کنید تا قدمی آسان اما بزرگ برای حفظ فرش خود را در حالت نوک بالا قرار دهید.

لکه ها را فورا پاک کنید! منتظر نباش!
وقتی صحبت از لکه ها می شود، زمان بسیار مهم است. اقدام سریع هنگام ریختن فرش بهترین راه برای حفظ وضعیت خوب فرش است. نکته کلیدی این است که به آرامی مالش دهید یا لکه نزنید و اسکراب نکنید.

مالش بیش از حد و تهاجمی می تواند باعث شود لکه آن را به عمق الیاف فرش فشار دهد و پاک کردن آن را بسیار دشوارتر کند.

به یاد داشته باشید، هر نوع لکه به روش متفاوتی نیاز دارد و به نوع فرش شما نیز بستگی دارد. در اینجا شما میتوانید اطلاعات بیشتری راجع به آن بخوانید.