ضرورت رختخواب در کیفیت خوابیدن

احتمالاً میلیون‌ها بار آن را از زبان مادرتان شنیده‌اید، اما مرتب کردن رختخوابتان هر روز صبح ضروری است. کل اتاق خواب را مرتب‌تر و منظم‌تر نشان می‌دهد و لغزش بین ملحفه‌ها در زمان خواب بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

چیدن تخت خواب شما ممکن است کار ساده ای به نظر برسد، اما انجام منظم و صحیح آن در واقع مستلزم کمی دانش است. بنابراین با مرحله 1 زیر شروع کنید تا یاد بگیرید که چگونه یک تخت خواب را بی نقص بسازید. سرویس روتختی دونفره می تواند براساس کاربرد ان در فصول سال، گرمتر و ضخیم و یا خنکتر و سبک باشد.

تخت را پاک کن چه بعد از بیدار شدن از خواب و چه بعد از شستن ملحفه‌های خود، اولین کاری که باید انجام دهید این است که رختخواب را تمیز کنید. حتماً بالش ها، حیوانات عروسکی، راحتی و غیره را بردارید. لحاف/پتو، ملحفه رویی و هر بالش را بردارید و کنار بگذارید (ترجیحا روی زمین نباشد).می توانید ملحفه نصب شده (آنی که گوشه های کش دار دارد) را روی تخت بگذارید.

ورق نصب شده را روی آن قرار دهید. اگر ملحفه نصب شده از قبل روی تخت نیست، باید آن را بپوشید. این کار را با قرار دادن انتهای کش دار ملحفه در گوشه های تشک انجام دهید.

برای خرید لحاف تشک عروس باید به یک سری نکات توجه کرد مانند سایز تخت، رنگ و طرح آن، جنس پارچه روتختی، کیفیت پارچه، نوع سرویس آن و شستشوی پارچه برای انتخاب پارچه عروس باید توجه شود که برای چه تعداد بالشت و چه سایزی از تخت پارچه نیاز است.

مطمئن شوید که ملحفه محکم در گوشه های تشک جمع شده است – ممکن است برای رسیدن به این هدف لازم باشد تشک را کمی بلند کنید.
اطمینان حاصل کنید که ملحفه نصب شده به نرمی و بدون هیچ گونه چین و چروک روی تشک قرار می گیرد. برای داشتن خوابی راحت، داشتن ملحفه روتختی مناسب بسیار تاثیر گذار است.

ورق بالایی را روی آن قرار دهید. سپس ورق بالایی را بردارید و آن را روی ورق پایینی پهن کنید. به یاد داشته باشید که سمتی که سجاف بزرگ دارد باید به بالای تخت برود و سجاف آن باید با سر تشک هماهنگ باشد.
اگر ملحفه های شما طرح دار هستند، سمت طرح دار باید رو به پایین باشد (بنابراین زمانی که روی ورق به عقب تا شده است، می توانید الگو را ببینید).
اطمینان حاصل کنید که ملحفه بالایی به طور مساوی روی تشک پخش شده است و طول ملحفه به همان اندازه روی دو طرف تخت آویزان است.

عامل مهم در قیمت پارچه ملحفه، کارخانه‌‌ی تولید کننده پارچه است. قیمت پارچه‌هایی که در کارخانه‌های داخل کشور تولید می‌شوند با قیمت پارچه‌های وارداتی از سایر کشورها متفاوت است.

گوشه های بیمارستان را بسازید. اصطلاح “گوشه بیمارستان” به روش خاصی برای تا زدن انتهای صفحه بالایی زیر تشک اشاره دارد. این مشکل ترین مرحله در ساختن تخت است، اما همچنین بخشی است که باعث می شود تخت شما مرتب ترین به نظر برسد.

  • منابع:
    1. How to Make Your Bed

  • تبلیغات:
    1. درمان بیماری پارکینگسون با خوردن ارده امکان پذیر شد!
    2. قابلمه عروسی که میلیاردی فروخته شد!
    3. تاثیر مصرف آلو خشک در پیشگیری از بیماری ها
    4. 8 مزیت لیمو برای سلامتی