در سالیانی پیش ورود آلوچه در بازار در برخی کشور ها ممنوع بود

این مطالعه نشان می دهد که مصرف آلو می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی مفید باشد. در واقع، به دلیل فشار خون بالا، فشاری در رگ های خونی وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

به علاوه مصرف آلوچه در بازار که موجود است یعنی آلو می تواند در پیشگیری از تصلب شرایین مفید باشد (4) . آترواسکلروز عارضه ای است که در آن چربی، کلسترول و پلاک در دیواره سرخرگ ها ایجاد می شود. اینها می توانند با تأثیر بر جریان خون شما باعث لخته شدن خون و مشکلات قلبی شوند.

میوه آلو سرشار از فیبر است، بنابراین می توان آن را برای درمان یبوست مفید دانست. همچنین بر اساس یک تحقیق علمی، ترکیبات فنلی موجود در آلو خشک یعنی آلو می تواند به رفع مشکلات حرکت روده کمک کند (6) .

نه تنها آلو، بلکه آلو خشک نیز فواید زیادی دارد. چنین عناصری در هر دوی آنها یافت می شود که در مبارزه با سرطان مفید هستند (7) . عصاره آلو همچنین خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

در عین حال، طبق یک تحقیق علمی، فیبر و پلی فنول های موجود در آلو خشک می تواند در کاهش عوامل خطر سرطان روده بزرگ مفید باشد. با این حال، تحقیقات در این زمینه مورد نیاز است.

ترکیبات زیست فعال موجود در آلو خشک می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد . آلو خشک علیرغم اینکه طعم شیرین دارد، در افزایش قند خون موثر نیست. می توانید آلو خشک را به عنوان میان وعده برای دیابت مصرف کنید.

از فواید آلو خشک می توان به سلامت استخوان ها نیز اشاره کرد. طبق یک مطالعه، خوردن 100 گرم آلو در روز می تواند عوامل تضعیف استخوان را از بین ببرد. همچنین، تراکم مواد معدنی استخوان را نیز بهبود می بخشد (11) .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.