بررسی آزمایش انفجار آتش بر روی ورقه آلومینیوم

برای درک فرآیندهای آسیبی که توسط موج انفجاری با سرعت بالای موضعی در سازه های فلزی ایجاد می شود، شبیه سازی عددی یک رویکرد جالب است .

مدل‌های عددی برای پیش‌بینی رفتار سازه در برابر بارگذاری ضربه‌ای در تحقیقات متعدد مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در اولین مدل‌ها برای شبیه‌سازی انفجارهای موضعی، یک بار فشار ثابت به ناحیه‌ای معادل قطر باردار یا سوخته اعمال می‌شد.

فویل آلومینیومی ضخیم نسبت به انواع دیگر از کاربردهای بیشتری برخوردار است که به همین دلیل توسط مراکز زیادی تولید و عرضه می شوند که از قیمتهای مختلفی نیز برخوردار می باشند.

در این روش فشار ثابت در چند میلی ثانیه اعمال می شد که معمولاً به عنوان زمان عبور موج انفجار از طول بار در نظر گرفته می شد. این روش زمانی موفق شد که هندسه بزرگ بود و فاصله ایستادن (SOD) تا صفحات نمونه به اندازه کافی دور بود.

گونه‌ای از این روش که بار ضربه‌ای را که به‌عنوان یک فشار ثابت روی ناحیه بار عمل می‌کند با تابع فروپاشی به لبه صفحه مدل‌سازی کرد. بر اساس مقایسه با پروفایل های انحراف صفحه تجربی، ثابت فروپاشی برای تغییرات در شعاع بار به عنوان تابعی از شعاع / عرض صفحه پیدا شد.

از نظر زیبایی و جذابیت ظاهری می توان فویل آلومینیومی چسب دار نقره ای را برتر دانست زیرا دارای یک رنگ نقره ای بسیار درخشان و شفاف می باشد.

در یک روش توسعه یافته توسط بالدن و نوریک  از نرم افزار تجاری AUTODYN برای بدست آوردن مشخصات فشار برای بار انفجار موضعی استفاده شد.

پروفیل فشار بر اساس پروفیل حداکثر فشاری بود که از شبیه سازی ها به دست آمد. اندازه فشار برای پروفیل به گونه ای تنظیم شد که ضربه اعمال شده با تکانه پاندول بالستیک آزمایشی اندازه گیری شده مطابقت داشته باشد.

برای تعیین قیمت فویل آلومینیومی نازک عوامل مختلفی می توان در نظر گرفت با توجه به بالا و پایین شدن محصولات قیمت ثابتی ندارد برای دیدن ارزش این محصول می توانید به صورت آنلاین در این سایت دیدن نمایید.

این روش یکی از مطمئن ترین روش ها برای شبیه سازی پروفیل فشار ضربه ای است. علیرغم تلاش‌های ارزشمند برای تولید مدل‌های نظری یا ریاضی ثابت در غلبه بر موانع، اعتبار چنین مدل‌هایی و استفاده از این مدل‌ها به عنوان ابزار پیش‌بینی برای ورق‌های فلزی تحت بارگذاری ضربه‌ای هنوز محدود است.

این تحقیق به بررسی تأثیر پارامترهای مختلف در آزمایش انفجار بر روی ورق آلومینیوم می‌پردازد. دو مقدار SOD به عنوان بارگذاری ضربه ای دور نزدیک روی پانل های آلومینیومی مربعی با هر چهار لبه کاملاً بسته در نظر گرفته شد.

هدف اصلی این مطالعه نشان دادن این است که تغییر SOD از 4 میلی‌متر به 50 میلی‌متر، تأثیر قابل‌توجهی بر تغییرات آسیب، از یک سوراخ بسیار موضعی تا یک تغییر شکل کلی دارد.

با این حال، در مورد مورد با یک ضربه ثابت، ضریب کاهش فشار در مناطق در معرض و ضریب کاهش فشار-زمان نقش مهمی ایفا می‌کند و تأثیر مخرب تری را روی هدفی که در معرض SOD 50 میلی‌متری قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد.

فویل آلومینومی آشپزخانه با طیف گسترده ای که دارد توانسته در کشور فروش خوبی را داشته باشد که بسیاری از موردم از آن استفاده کنند.

آزمایش‌ها از یک آونگ بالستیک چهار کابلی با جابجایی لیزری متناظر برای ثبت ضربه استفاده کردند. این آزمایش داده‌های مواد، هندسی، بارگذاری و شرایط مرزی را برای فاز بعدی مدل المان محدود (FE) در شبیه‌سازی عددی ارائه کرد.

این مدل برای شبیه‌سازی شرایط بارگذاری مختلف و برجسته‌سازی پاسخ‌های دینامیکی و پارامترهای توزیع فشار انفجار در انفجار دور نزدیک استفاده شد.

  • منابع:
    1. Dynamic response of aluminium sheet 2024-T3 subjected to close-range shock wave: experimental and numerical studies

  • تبلیغات:
    1. گریه های جنجالی ارشمیدس در هنگام کسب موفقیتش
    2. قابلمه ای که با آن می توانید سفر در زمان را تجربه کنید
    3. دستکش هایی که می تواند از عرق دست جلو گیری کند
    4. راز قفل غول پیکر چیست؟

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.