نقش زردالو در رفع یبوست

فیبر بالای زردآلو خشک نقش زیادی در رفع یبوست دارد. آنها همچنین به لطف وجود آنتی اکسیدان هایی مانند زآگزانتین و لوتئین، سلامت چشم شما را تقویت می کنند. این مقاله به بررسی فواید این میوه های مغذی و میزان توصیه شده روزانه آنها می پردازد.

مزایای زردآلو خشک به خوبی مستند شده است و از کمک به مدیریت دیابت تا کاهش التهاب را شامل می شود. آنها به اندازه زردآلو تازه مغذی هستند.

از انواع میوه های خشک می توان به زردآلو خشک قیسی اشاره کرد، که در فصل تابستان  می توان به فراوانی این میوه عالی و پر خاصیت را در بازار پیدا کرد.

آنها حاوی آهن، فیبر، پتاسیم و ویتامین های A، C و E هستند. علاوه بر این، آنها منبع غنی انرژی هستند. یک فنجان از این میوه های خشک می تواند 313 کالری برای شما تامین کند.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان است که به بازسازی سایر آنتی اکسیدان ها در بدن کمک می کند. جذب آهن غیر هِم را بهبود می بخشد و نقش حیاتی در ساخت بافت همبند و بهبود زخم دارد. همچنین اثرات مخرب رادیکال های آزاد بر روی پوست و بدن را به تاخیر می اندازد.

قیسی سیاه زردآلو در بین انواع میوه خشک ها به خصوص ارگانیک جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده است به خصوص زرد آلوهای کشورمان که در اکثر استان ها یافته میشود.

با مصرف متوسط 30 تا 180 میلی گرم در روز، 70 تا 90 درصد ویتامین جذب می شود. وقتی میزان مصرف بیش از 1 گرم در روز باشد، جذب به زیر 50 درصد می رسد. در صورتی که مکمل مصرف می کنید، مصرف بهینه روزانه 500 میلی گرم است.

زردآلو ارقام مختلف حاوی مقادیر مختلفی از ترکیبات پلی فنلی است. اینها معمولاً حاوی گالیک اسید، روتین، اپی کاتچین، اسید فرولیک، اسید p-کوماریک، کاتچین، پروسیانیدین، کافئیک اسید، اپی گالوکاتچین و اسید کلروژنیک هستند.

قیسی خشک از انواع خشکبار محسوب شده و در سراسر دنیا یکی از بهترینهای دسته خشکبار خرید و فروش می گردد.

همانطور که گفته شد، زردآلوی خشک کالری بالایی دارد. اما آنها همچنین حاوی فیبر هستند و مصرف متعادل آنها ممکن است به برنامه های کاهش وزن شما کمک کند.

شش زردآلو خشک (40 گرم) حاوی حدود 10 گرم فیبر کل است.

در یک مطالعه مقطعی، مصرف کمتر میوه های تازه کامل و خشک با BMI بالاتر در افراد مرتبط بود. برخی تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که میوه‌های تازه و خشک می‌توانند به کاهش گرسنگی، افزایش رضایت از وعده‌های غذایی و کاهش دریافت انرژی در هنگام مصرف به عنوان میان‌وعده یا همراه با غذا کمک کنند.

قیسی زردآلو به دلیل آنکه جز اصلی ترین محصولات تولید کنندگان در مناطق شمال غرب می باشد، مورد توجه واقع شده است.

زردآلو خشک سالم است و محتوای فیبر بالای آن ممکن است مکمل رژیم کاهش وزن شما باشد. اما هیچ تحقیقی وجود ندارد که زردآلو خشک را مستقیما با کاهش وزن مرتبط کند. بنابراین، اعتدال را رعایت کنید و با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

  • منابع:
    1. 9 Health Benefits Of Dried Apricots & How Many To Eat In A Day

  • تبلیغات:
    1.  

       

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.