سیب زمینی در بازار همدان خوشمزه ترین سیب زمینی جهان است

شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین عواملی است که به تولید محصول خوب سیب زمینی در بازار همدان کمک می کند. گیاهان سیب زمینی برای رشد خود به شرایط آب و هوایی خاصی نیاز دارند و گرما و نور از مهمترین عوامل آب و هوایی است که در رشد بوته سیب زمینی نقش دارد:
گرما: سیب زمینی یکی از گیاهانی است که برای آب و هوای معتدل مناسب است، زیرا سرما را تحمل نمی کند و در هوای خیلی سرد یا گرم رشد خوبی ندارد.

دما بر رشد گیاهان سیب زمینی در مراحل مختلف زندگی آنها تأثیر زیادی می گذارد، زیرا سیب زمینی برای دمای نسبتاً بالا (15 تا 25 درجه سانتیگراد) در مراحل اولیه زندگی خود به مدت حدود شش هفته تا زمانی که گیاهان ظاهر شوند مناسب است.

در بالای سطح زمین به سرعت و تعداد برگها افزایش می یابد و سرعت بازنمایی که ممکن است در دمای 18-20 درجه سانتیگراد به حداکثر خود برسد. گیاه در مراحل پیشرفته زندگی گیاه برای دماهای پایین بین 15-18 درجه سانتی گراد مناسب است.

لازم به ذکر است که درجه حرارت در طول شب در تعیین مقدار محصول از اهمیت مهمی برخوردار است، زیرا گیاهان در صورتی که دما در طول شب 23 درجه سانتیگراد یا بیشتر باشد غده هستند و با افزایش دما مقدار محصول افزایش می یابد. در طول شب از 20 درجه سانتیگراد کاهش می یابد و دمای مناسب در طول شب بین -10-40 درجه سانتیگراد متغیر است.
روشنایی: افزایش طول روز منجر به افزایش قدرت رشد رویشی، تعداد برگها، وزن برگها و ساقه و تاخیر در ریختن غده ها و افزایش تعداد آنها و افزایش طول می شود. از روز منجر به طول عمر گیاه می شود.

گیاه سیب زمینی در ابتدای زندگی خود به یک روز نسبتا طولانی نیاز دارد، در حالی که در نیمه دوم عمر خود در طول تشکیل غده ها به یک روز نسبتا کوتاه نیاز دارد، زیرا دوره نوری کوتاه ریزش غده ها را تحریک می کند و کم. درجه حرارت در آن دوره به افزایش اندازه غده ها و کمیت محصول کمک می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.