ظروف چینی در شوش در شش مردی پیدا شده است

در گذشته از دیگ های سفالی برای پخت و پز و نگهداری غذا استفاده می شد. در حال حاضر ما از ظروف ساخته شده از شیشه، آلومینیوم یا آهن استفاده می کنیم.

اخیراً محققان دریافته‌اند که ظروف چینی در شوش بسیار سالم‌تر از قابلمه‌های ساخته شده از فلز برای پخت و پز هستند. هنگام پختن در این ظروف، طعم اصلی غذا حفظ می شود.

در نتیجه غذا خوشمزه تر می شود. اما به یاد داشته باشید، طعم به تنهایی تنها دلیل انتخاب گلدان های سفالی نیست. دلایل دیگری نیز وجود دارد. آنها را بشناسیم.

.

غذا را سالم تر می کند

خاک رس مورد استفاده در ساخت ظروف سفالی ماهیت قلیایی دارد که با اسیدهای غذا تعامل می کند و سطح pH را خنثی می کند. در نتیجه غذا به راحتی هضم می شود و مواد مغذی آن دست نخورده باقی می مانند.

دلایل استفاده از گلدان های سفالی

روغن کمتری مورد نیاز است

پخت و پز در قابلمه های خاکی نیاز به روغن کمتری دارد. از آنجایی که دیر پخت می شود و در برابر حرارت مقاوم است، به حفظ روغن طبیعی و رطوبت غذا کمک می کند.

.

طعم و بوی دست نخورده

ظروف سفالی با حفظ ارزش غذایی طعم و عطر غذا را حفظ یا تقویت می کنند. این امکان با تایجاهای دیگر مواد وجود ندارد.

.

مناسب برای لبنیات

گلدان های سفالی برای نگهداری شیر و فرآورده های شیر بسیار ایمن هستند. زیرا خاک رس خاصیت خنک کنندگی دارد و از ترش شدن شیر جلوگیری می کند.

همچنین وقتی غذاهایی مانند کره و کشک در ظروف سفالی نگهداری می‌شوند، عطری ایجاد می‌کنند که آنها را کاملاً تازه می‌کند. امروزه بسیاری از مردم ترجیح می دهند چای و قهوه را در فنجان بنوشند، زیرا طعم آنها را منحصر به فرد می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.